1. Marca FUTURO™
  2. Sfaturi si recomandari utile
  3. Extensii pentru fasciita plantară de făcut în fiecare zi
  • Extensii eficiente pentru fasciita plantară de făcut în fiecare zi

    • Extensii pentru fasceita plantară de făcut în fiecare zi

      În căutarea unei condiții fizice mai bune și a unei stări de sănătate mai bune, mulți oameni - în special alergătorii - adoptă o rutină de exerciții fizice care îi solicită prea repede. Un program de funcționare excesiv poate provoca o gamă largă de probleme, de la bășici la vătămări grave ale articulațiilor și leziuni intermediare. Fasceita plantară este una dintre acele leziuni „intermediare” și una dintre cele mai frecvente cauze ale durerii de călcâi la alergători, mărșăluitori și persoane care stau în picioare mult timp la serviciu.


    • Ce este fasceita plantară?

      Fascia plantară este o bandă groasă de țesut conjunctiv care se întinde longitudinal pe partea inferioară a tălpii, de la osul călcâiului până la degetele de la picioare. Alergatul sau statul în picioare prea mult timp poate tensiona fascia plantară, provocând mici rupturi în țesut, ceea ce conduce la iritație, inflamație și durere la nivelul călcâiului - ceea ce este de obicei cel mai vizibil atunci când faceți primii pași după ce coborâți din pat sau după ce vă ridicați de pe un scaun după ce ați stat jos mult timp.

      Fasceita plantară trebuie diagnosticată și tratată de către un medic, instructor sau alt cadru medical. Aceștia pot recomanda încălțăminte ce oferă mai multă susținere, orteze personalizate, extensii sau o combinație a celor trei. Extensiile fac parte din aproape orice schemă de recuperare în cazul fasceitei plantare.


    • Apelați la medicul sau la instructorul dumneavoastră pentru ajutor

      Fasceita plantară necesită timp pentru vindecare. Majoritatea profesioniștilor vor recomanda repausul piciorului, evitarea exercițiilor fizice care ar putea irita și mai mult fascia plantară și comprese cu gheață pe călcâi de mai multe ori pe zi. Durerea gravă sau cronică poate necesita un tratament mai intens, dar susținerea mai bună pentru bolta plantară, alegerea inteligentă a exercițiilor fizice și extensiile corespunzătoare ale tălpii dimineața, înainte de a vă da jos din pat, permit, de obicei, o ameliorare. Medicul, fizioterapeutul sau antrenorul dumneavoastră vă poate înfășura talpa cu o bandă, pentru a asigura o susținere temporară cât timp așteptați să fiți consultat de un specialist în orteze.


    • Faceți extensii în fiecare zi pentru a ameliora fasceita plantară

      Extensiile pentru fasceita plantară pot ajuta la menținerea țesutului fasciei plantare alungit, puternic și mai puțin predispus la rupere în cazul unui impact. Majoritatea extensiilor recomandate în cazul durerilor la nivelul călcâiului nu necesită echipament special - mulți instructori recomandă utilizarea unui prosop pentru a face extensiile înainte de a vă ridica din pat. Așezați pur și simplu piciorul pe un prosop rulat, țineți-l de ambele capete și trageți ușor înapoi pentru a întinde bolta plantară. Rularea tălpii pe o bilă sau un cilindru poate fi eficientă și trăgând pur și simplu înapoi degetele de la picioare cu mâna poate produce, de asemenea, o întindere benefică.

      Atelele de noapte, cum ar fi Suportul de noapte pentru fasceita plantară FUTURO™, vă pot ajuta când faceți extensii și, de asemenea, să vă simțiți mai bine în timpul somnului. Solicitaţi medicului sau antrenorului dumneavoastră un tratament corespunzător de îngrijire la domiciliu, pentru a ameliora durerile asociate fasceitei plantare.