1. Marca FUTURO™
  2. Sfaturi si recomandari utile
  3. Cum puteți preveni vătămările cauzate de entorsele repetate
  • Cum puteți preveni vătămările cauzate de entorsele repetate

    • Feriți-vă de vătămări la serviciu

      Descoperiți cum puteți preveni afecțiunile solicitărilor repetate asociate culturii moderne a computerelor.

      Afecțiunile solicitărilor repetate nu sunt nimic nou - de fapt, medicul italian Bernardino Ramazzini este acreditat să descrie cel puțin 20 de tipuri diferite de RSI în anii 1700. Cu toate acestea, pe măsură ce tot mai multe persoane stau în fața ecranului ore în șir, lucrează mai mult și mai repede la activități solicitante din punct de vedere fizic sau se forțează în vederea îmbunătățirii performanțelor sportive, probabilitatea accidentărilor crește.

      În prezent, din ce în ce mai multe persoane se confruntă cu afecțiuni asociate solicitărilor repetate (RSI) din cauza lucrului cu mouse-ul la computer. Cauzate de tensiune permanentă, mișcări repetitive și o poziție nefirească a brațului și a încheieturii mâinii, simptomele variază de la amorțeală sau furnicături în degete până la o durere care se extinde până la umăr.

      Stresul sau solicitarea repetată poate afecta orice parte a corpului, dar vătămările degetelor, mâinilor, antebrațelor, coatelor și umerilor sunt mai frecvente decât vătămările la extremitățile inferioare. Simptomele pot varia de la disconfort ușor la durere epuizantă. Umflarea, sensibilitatea și rigiditatea sunt caracteristici comune ale RSI, iar unele persoane observă și furnicături și amorțeală.

      Cel mai bine este să contracarați simptomele inițiale înainte de a se dezvolta într-o afecțiune în toată regula, așa că iată câteva sfaturi despre cum să preveniți RSI:


    • Faceți o pauză

      Schimbați-vă poziția cât mai mult posibil și faceți pauze regulate. Ridicați-vă și plimbați-vă dacă nu trebuie să stați la birou (de exemplu, în timp ce vorbiți la telefon sau citiți un material tipărit).


    • Acordați atenție posturii

      Când stați jos, țineți spatele drept și umerii trași înapoi, cu pelvisul ușor înclinat în față. Dacă mușchii încep să doară, relaxați-vă spatele și rotiți-vă scurt umerii. Evitați o poziție cocoșată.


    • Adoptați o ergonomie corectă

      Folosiți un mouse care se potrivește cu mâna dumneavoastră și odihniți-vă mâna atunci când nu îl utilizați. Țineți mâna și încheietura mâinii drepte când faceți clic sau tastați. Când este posibil, folosiți o tabletă și un stilou sau treceți la comenzile de pe tastatură, pentru a evita clicurile excesive ale mouse-ului.


    • Alinați orice durere

      Dacă acuzați deja simptome, puteți atenua durerea punând gheață sau un pachet rece pe zona afectată. Purtarea unei orteze pentru încheietură, cum ar fi Stabilizatorul pentru încheietura mâinii cu butoane de reglare sau un suport pentru cot și utilizarea unui software de recunoaștere a vocii sunt, de asemenea, alte opțiuni pe care le puteți încerca. Diverse metode de relaxare, exerciții de extensie periodice și masaje ar putea, de asemenea, să vă ajute să scăpați de durere, astfel încât să vă puteți concentra, în schimb, asupra lucrului.

      În funcție de cerințele locului dumneavoastră de muncă sau de sportul care vă place, poate fi dificil să evitați complet mișcările repetitive care duc la RSI. Este important să vă ascultați corpul; faceți-vă timp pentru a vă întinde și rupeți ciclul când puteți; și susțineți-vă articulațiile cu un bandaj sau o orteză, pentru a vă proteja.