1. Marca FUTURO™
  2. Sfaturi si recomandari utile
  3. Cele mai frecvente accidentări sportive - cum să faceți sport în siguranță
  • Cele mai frecvente accidentări sportive - și cum să faceți sport în siguranță - Orteze și suporturi FUTURO™

    • Indiferent de vârsta dumneavoastră sau de condiția fizică, dacă participați la sporturi sau desfășurați alte activități recreative, cum ar fi drumeții sau alpinism, probabil ați suferit o accidentare sportivă la un moment dat. Adesea, tipul de mișcare impus de sportul ales determină tipurile de vătămări pe care cel mai probabil le veți suferi. Jucătorii sporturilor de contact, cum ar fi rugby-ul sau fotbalul, suferă adesea de diferite tipuri de vătămări în comparație cu alergătorii sau jucătorii de tenis, fiecare necesitând gestionarea adaptată a accidentelor sportive pentru o recuperare cât mai rapidă.


    • Accidentările sportive acute în comparație cu cele cronice - care este diferența?

      Există două tipuri de accidentări sportive - acute și cronice - iar cauzele și îngrijirea lor diferă mult.

      O leziune acută este una care se întâmplă brusc, fără avertisment. Entorsele, luxațiile, întinderile, rupturile și fracturile pot fi toate clasificate ca leziuni acute. Contactul fizic în sporturi, precum fotbalul, baschetul și rugby-ul, poate duce la vătămări grave, cum ar fi fracturi, dar cele mai frecvente leziuni acute pot fi, de asemenea, fără legătură cu impactul fizic. Conform WebMD, patru din șapte cele mai frecvente accidentări sportive sunt leziuni acute:
       

      • Entorsă de gleznă
      • Întindere inghinală
      • Întindere de tendon
      • Vătămare la nivelul genunchiului - ruptură de ligament încrucișat anterior (LIA)

      Cel mai adesea, o leziune cronică este rezultatul unei suprautilizări sau al unei mișcări repetitive a aceleiași articulații în timp. Conform Web MD, dintre cele mai comune șapte accidentări sportive, trei sunt afecțiuni cronice:
       

      • Durerile tibiale ale piciorului
      • Vătămare la nivelul genunchiului - sindrom femuro-patelar
      • Vătămare tip cotul jucătorului de tenis

      Dacă suferiți, însă, o leziune acută, precum o entorsă a gleznei și continuați să vă accidentați sau să agravați articulația afectată, puteți dezvolta o problemă cronică cu sensibilitate, umflare și disconfort.


    • Prevenirea proactivă a accidentărilor sportive obișnuite

      Unele accidentări sportive obișnuite, cum ar fi luxațiile și întinderile, pot fi prevenite făcând exerciții cardio ușoare pentru a „încălzi” mușchii înainte de antrenament. Pentru prevenirea accidentărilor sportive, LiveStrong recomandă sportivilor să se încălzească timp de cel puțin cinci-zece minute înainte de antrenament sau de competiție și mai mult, dacă aveți dureri de la un antrenament anterior sau dacă sportul dumneavoastră necesită mișcare „complexă”, cum ar fi gimnastica, unde amplitudinea mișcărilor este esențială.

      Extensiile pot ajuta la prevenirea și ameliorarea durerilor tibiale ale piciorului, o problemă cronică cu care se confruntă alergătorii și mărșăluitorii care devin excesiv de ambițioși cu antrenamentul - o viteză prea mare, o distanță prea lungă sau o frecvență prea mare a antrenamentului pe săptămână fără odihnă suficientă. Introducerea ușoară a unei noi rutine de mers sau alergare este cea mai bună modalitate de a preveni durerile tibiale ale piciorului în totalitate; extensiile și masajul pot ameliora durerile tibiale ale piciorului odată instalate.


    • Nu lăsați o leziune acută să devină o problemă cronică

      Exercițiile de întărire pot ajuta la prevenirea noilor accidentări și a problemelor cronice după ce suferiți o luxație sau o ruptură, iar un suport sau o orteză poate oferi susținere suplimentară în timpul recuperării. Solicitați medicului sau instructorului dumneavoastră să vă recomande o schemă de tratament care să vă ajute la recuperare. Este posibil să vă sfătuiască să vă antrenați ca și cum tocmai ați începe de la zero - încet, fără a vă forța prea mult sau prea repede.

      Deși multe accidentări sportive sunt întâmplătoare și nu pot fi prevenite, o combinație de antrenament inteligent, care include o încălzire regulată, extensii, relaxare și întărire pentru a menține puternici mușchii din jurul articulațiilor vă va ajuta să fiți în siguranță în timpul antrenamentului, jocului și competiției.